ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 宮城教育大学紀要
  3. 第46巻

作品比較法による題材「ルノワール作『ピアノに寄る娘たち』の鑑賞」 (中学1年生の場合)

https://mue.repo.nii.ac.jp/records/195
https://mue.repo.nii.ac.jp/records/195
ac7dffba-bb27-4f3e-bf00-d8e627d02c56
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00007664179.pdf KJ00007664179 (644.7 kB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-01-01
タイトル
タイトル 作品比較法による題材「ルノワール作『ピアノに寄る娘たち』の鑑賞」 (中学1年生の場合)
タイトル
タイトル Comparative method appreciation (junior high school first-year students) of Renoir's Girls at the Piano
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 美的特性
キーワード
主題Scheme Other
主題 主題の感受
キーワード
主題Scheme Other
主題 元絵と正反対な印象
キーワード
主題Scheme Other
主題 画像加工
キーワード
主題Scheme Other
主題 減算変形
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aesthetic property
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sensitivity to the subject
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 opposite impression to the original painting
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 image altered
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 modified by subtraction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
論文名よみ
その他のタイトル サクヒン ヒカクホウ ニヨル ダイザイ ルノワール サク ピアノ ニ ヨル ムスメタチ ノ カンショウ チュウガク 1ネンセイ ノ バアイ
著者名(日) 立原, 慶一

× 立原, 慶一

WEKO 1124
CiNii ID 1000010136369

立原, 慶一

ja-Kana タチハラ, ヨシカズ

Search repository
著者所属(日)
値 宮城教育大学美術教育講座
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Under the comparative method, pupils are asked to identify individual features of a mode of expression, for example how motifs( the subjects depicted) and scenes etc. in the material are endowed with character;methods of depiction and coloring. Moreover it is anticipated that in this setting they will become newly receptive to the aesthetic properties of both works. Assuming this to be the case, the method is seen as a powerful leader to sensitivity to the subject.For the reference work, in order to give the totally opposite impression to the original painting, pupils were presented with an image altered in the following three ways: one, by reducing the number of figures in the painting from two to one; two, by darkening the tone of the canvas as a whole, and three, by erasing the vase with flowers. The validity of a comparative method employing a work thus modified by ubtraction was examined via practical application.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1125110X
書誌情報 宮城教育大学紀要

巻 46, p. 117-123, 発行日 2011
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:11:27.284361
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3