ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要類
  2. 宮城教育大学教職大学院紀要
  3. 2号

p4cを実践する教員らから見たその効果と課題

https://mue.repo.nii.ac.jp/records/1230
https://mue.repo.nii.ac.jp/records/1230
746c71f7-bcff-44ed-9cf7-f3556330cfac
名前 / ファイル ライセンス アクション
003_kubo.pdf p4c を実践する教員らから見たその効果と課題 (769.7 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-10
タイトル
タイトル p4cを実践する教員らから見たその効果と課題
タイトル
タイトル Effects and issues from the perspective of teachers who practice p4c.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校教員
キーワード
主題Scheme Other
主題 テキストマイニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 効果と課題
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 久保, 順也

× 久保, 順也

WEKO 1200
CiNii ID 9000237658882

久保, 順也

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, to clarify the educational effects of philosophy for children (p4c), eight teachers who practice p4c were interviewed and their comments were analyzed by text mining. The results showed that the teachers felt the effects of p4c on intellectual safety and enjoyed the lessons using p4c, and that they became interested in children's comments and waited for them to make their comments. On the other hand, there was no significant improvement in the children's reasoning skills. The results of the p4c program need to be further examined through quantitative research and case studies.
書誌情報 宮城教育大学教職大学院紀要
en : Bulletin of Miyagi University of Education Graduate School for Teacher Training

号 2, p. 21-28, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 宮城教育大学教職大学院
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24354457
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:47:52.481879
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3