WEKO3
インデックスリンク
アイテム
スクールカウンセリングの創造(5) : 仙台市適応指導センター・研究開発プロジェクトの取り組みから
https://mue.repo.nii.ac.jp/records/61
https://mue.repo.nii.ac.jp/records/61f9ee6159-dc99-4ec0-9dca-c4230cabcc46
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スクールカウンセリングの創造(5) : 仙台市適応指導センター・研究開発プロジェクトの取り組みから | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | On Creating School Counseling (5) : Research project by The Sendai Transitional Guidance Center | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 適応指導教室 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 不登校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 再登校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スクールカウンセリング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 仙台市適応指導センター | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Adjustment guidance class | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Non-attendance at school | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Returning to school | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | School counseling | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sendai Transitional Guidance Center | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
佐藤, 静
× 佐藤, 静 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
宮城教育大学教育臨床総合研究センター | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to report on a research project by Sendai Transitional Guidance Center and to clarify the state of non-attending students at school in guidance classes. The research project started in August 2002. We executed a questionnaire survey with fifty four students in 2004 and eighty three in 2005. The student's motivation to associate with others was high in general. There was significant correlation between the variable of the motivation to associate with others and that of subjective well-being. On the other hand there was no significant correlation between the variable of subjective well-being and that of the will to return to school. It was assumed that factors other than the state of adaptation/well-being in the guidance classes were related to the motivation of returning to school. It is necessary to explore those factors in a qualitative case study. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1125110X | |||||
書誌情報 |
宮城教育大学紀要 巻 41, p. 209-216, 発行日 2006 |